همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س) مراسم عزاداری هیئت عالم آل محمد (ص) ویژه خادمان و کارکنان بارگاه منور رضوی برگزار شد.

برگزاری مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س) ویژه خادمین حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که صبح امروز در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، خواهران و برادران خادم الرضا(ع) در فضایی معنوی به عزاداری و سوگواری پرداختند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر طباطبایی با اشاره به اینکه سیره علمی، عملی، صبر، استقامت، پوشش و حجاب حضرت زینب(س) نشان افتخاری برای ماست، گفت: حضرت زینب(س) در اسارت حضوری قهرمانانه و جهادی داشتند به طوری که وقتی با رشادت در برابر ابن زیاد قرار گرفت، آن چنان فصیح و با استفاده از آیات قرآن کریم استدلال کرد که دشمن را به رسوایی و حقارت کشاند و حاضرانی که دم از پیروزی ظاهری می‌زدند را شرمنده کرد.
وی مصائب حضرت زینب کبری(س) را غیر قابل درک و توصیف عنوان کرد و افزود: کمتر کسی همچون آن حضرت چنین مصیب‌هایی به خود دیده است اما این بانوی پر افتخار با رسالت زینبی خود آن چنان در تاریخ درخشید که نام او در جهان ماندگار ماند.
حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: امروز رسالت زینبی برای آزادگان جهان یک الگو است. حاکمان ظلم درصدد بودند که حادثه کربلا، شخصیت امام حسین(ع) و شهدای کربلا را تحریف کنند اما حضرت زینب(س) مقابل این اندیشه ایستاد.
وی الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) را ضروری و نجات دهنده عنوان کرد و گفت: برای غلبه بر مشکلات و آسیب‌ها باید زینبی بود و گفتمان زینبی را تبلیغ کرد. اگر با سیره اهل‌بیت(ع) و سخنان آنها آشنا شویم به راحتی می‌توانیم راه درست را تشخیص دهیم با این شرط که در این راه خود را متصل به اهل‌بیت عصمت و طهارت کنیم.
در این مراسم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد آقای ذوقیان ذاکر اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت پرداخت و حاضران در این مراسم به سوگواری پرداختند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.